Supersport / GT

Cup info

De snelste, dikste en bruutste toerwagen en GT raceauto’s rijden binnen het DNRT in de SuperSport en GT klasse. Binnen de Supersport klasse vinden wij snelle en uitgebouwde toerwagens op slicks of semi-slicks, auto’s die rondentijden rijden van laag in de 1.50!

Binnen de GT klasse vinden wij o.a. TCR auto’s, GT4’s, M240i Cup auto’s, Porsches, Nascars en hele snelle, uitgebouwde, toerwagens!

Vanaf dit seizoen is het concept van de Supersport en GT klasse iets gewijzigd ten opzichte van eerdere seizoenen. Ben jij meer van het langere racen? Dan is deze update ideaal voor jou! Vanaf het 2025 seizoen racen wij 40 minuten races i.p.v. 20. Bij deze 40 minuten races is een pitstop verplicht. Het is dus mogelijk om de auto te delen met een tweede coureur!

De SuperSport en GT klasse rijdt per racedag één kwalificatie en twee races van 40 minuten. Alles wordt op één dag verreden, dus na een heerlijke dag racen kan jij ’s avonds lekkers weer naar huis.

De normtijd van de SuperSport klasse ligt op 1.52.000. Sneller dan deze tijd mag er niet worden gereden. Rijd jij dit wel, dan promoveer jij naar de GT klasse. De normtijd is gebaseerd op een ronden op Circuit Zandvoort.

Alle auto’s die sneller rijden dan 1.52.000 op Circuit Zandvoort rijden in de GT klasse.

Ben jij benieuwd of de SuperSport of GT klasse iets voor jou is? Neem dan contact met ons op!

Deelnemen

In technisch opzicht kunnen deelnemers zich dus lekker uitleven, mits ze de algemene reglementen respecteren, die voorschrijven dat de auto’s in ieder geval aan een aantal veiligheidseisen van de KNAF voldoen. Dan gaat het onder andere om de rolkooi, stoel, gordels, brandblusser en hoofdstroomschakelaar. Let wel, extreme machines zijn uitgesloten van deelname aan de vrije klassen. Denk daarbij aan formulewagens, de zogenoemde superlights (Caterham-achtigen) en sportscars met serieuze downforce.

Media